Wednesday, May 28, 2008

Ilmu Hisap

Manusia ni daripada kecik sampai la besar, ada satu hobi yang tak pernah pudar dari naluri masing-masing iaitu MENGHISAP. Masa kecik hisap nenen, masa remaja belajar hisap rokok, nak lebih thrill lagi, hisap dadah pulak. Tapi kalau cakap pasal hisap nenen, orang lelaki ni dari kecik sampai la orang tua, memang suka. Yang pompuan pulak, ermm.. no komen.

Apa kes aku nak cerita pasal hisap menghisap ni kan? Sebenarnya perenggan pertama tadi tu ibaratnya macam buat karangan kat sekolah la.. mesti ada pendahuluan. Lepas tu baru boleh masuk bahagian isi. Baru boleh dapat markah tinggi kan? Tapi, tak pernah la pulak aku dapat A dalam BM.

Masa zaman aku remaja dulu, satu fenomena (ceh.. fenomena tu!) hisapan telah berlaku di kalangan remaja sekolah iaitu hisap gam. Bukan gam yang macam hingus dalam tiub macam tiub ubat gigi tu. Tapi jenis gam yang ada bau punya seperti gam kayu. Cara menghisap gam tersebut bukanlah secara hisap seperti hisap nenen tetapi secara hidu atau sedut. Selalunya gam yang hendak dihisap akan dituang sikit ke dalam plastik beg. Kemudian plastik tu akan digenggam dekat lubangnnya supaya lubangnya kecik sikit dan selesa untuk dihisap. Selepas itu kita hisap la udara tu. Ada yang sedut pakai mulut, dan ada jugak yang pakai hidung. Jangan pakai bontot sudah.. sebab bontot takleh menyedut. Menghembus bolehlah. Sapa boleh sedut pakai bontot, aku bagi seribu.

Apa akan jadi kalau kita hisap gam? Lalok laa... Aku tak pernah la hisap gam ni. Tapi aku pernah la tengok member aku kat Taman Melati tu hisap gam depan aku. Selalunya diorang isap gam kat taman permainan waktu lpeas isyak. Lepas isap tu mula la cakap merepek-repek. Jalan terhoyong hayang. Jatuh dan luka kat lutut pun tak sakit. Aku tampar muka dia pun, dia senyum je macam nak kena tampar lagi. Memang tak rasa sakit. Ada yang gelak terkekek-kekek sampai terkencing. Err.. terkekek-kekek ke terkekeh-kekeh? Terkekek tu macam ikan kekek la pulak kan? Ikan kekek mak iloi-iloi ikan gelama mak ilai ilai.. Ah.... sudah, aku merepek macam baru lepas hisap gam la pulak kan?

Bila diorang dah normal, aku tanya apasal dia gelak? Dia cakap dia nampak ada anak gajah naik basikal BMX tapi susah nak kayuh. Aku pun gelak terkekek-kekek lepas tu, macam woody woodpecker. Dia pun gelak jugak. Bila aku dengar dia gelak, aku pun balas dengan gelak jugak. Lepas tu gelak punya gelak, terus rasa nak terkencing. Kencing aje la kat tepi padang tu ha ha ha. Nanti kalau hujan, hilang la kencing tu ye tak?

Hisap gam ni bahaya ooo.. boleh putus urat saraf. Medula oblongata pun boleh cedera. Tapi, itulah remaja. Suka mencuba sesuatu dengan ikut-ikut orang je tanpa memikirkan masa depan. Mungkin kena hisap gam dulu, baru boleh nampak masa depan yang gemilang tanpa dibelenggu oleh mak bapak, guru-guru, politik, ekonomi, dan sosial.

Bila aku dah besar ni, aku borak-borak nostalgia la dengan kengkawan aku pasal cerita hisap gam ni. Ada yang cakap kalau hisap gam ni boleh dapat power. Dan power tu ada tahap-tahap dewa dia. Masa tengah lalok tu, diorang boleh main tembak tembak aura macam game Street Fighter (abuuugit!!) di antara satu sama lain. Kalau dah tahap dewa, memang susah la orang nak kalahkan. Power ni pulak boleh ditransfer kat anak murid masing-masing. Yang peliknya diorang sesama diorang je yang boleh nampak aura tembakan street fighter tu. Ini cerita member aku la. Kalau dia kencing aku, aku kencing korang la. Jangan la percaya pulak. Tapi, kalau nak percaya pun korang tak rugi apa. Aku tak mintak duit pun.

Karangan ni takde penutup.


Figure 1: Gambar orang hisap gam. Tidak ada kena mengena dengan penulis

22 comments:

IRA said...

patut la BM tak pernah dapat A... karangan takde penutup

Uda said...

budak2 isap gam nie, biar tersedut lebih jer gam tue.... tersekat kat lobang tekak.... mampos trus. ilang satu masalah negara....

p.s. aku ada member masa sekolah dulu yg bole dok menonggeng & sedut angin pakai lobang jubo & lepaskan balik sebagai kentut.... giler power!!!!

Lizzam said...

time spm dlu pun ko attach gamba sbg penutup gak ke?atau ko conteng je kat kertas tu?

ahmad_xkesah said...

kalo isap gam kertas ok x.?
bole dpt power2 gak ke..
kalo xpower cm street fighter pon..
cm spiderman pn ok..
mnjat2 dinding..
xde nk kencing2 kt pdg cm taiko..
hehhee..

Anonymous said...

beb... aku leh sedut udara dari bontot...bak datang seribu...besok aku nak seribu gak dari ko hehehe...

Mak Su said...

amboi, gelak punyer gelak punyer gelak punyer gelak...

malay pig no brain said...

According to a recent study through secret agency, Nihon Himitsu Oruganitsum Bureau, shows that malays were descended from the hybrid between hog/boar and baboon, hence explains why they look like baboon and they don't eat pork.

Our latest DNA analysis confirmed the fact.

The Japanese, Europeans etc, all eat pork, so does that mean they are all dirty and only the malays and Arabs are clean?

These malays have no brains to think properly.

The secret agency study also finds that Muslims are more violent, lazy, cunning and barbaric due to the lack of pork in their meal and the wrong doctrine.

They had been misled by Quran for generations which was copied and twisted by Muhammad from Holy Bible just to control his followers so that they don't harm their same species/ancestor (the hybrid between hog/boar and baboon).

low class mental said...

I am totally agree what you have said, those moron malays have no sense of 'malu'. For example, I find that most of those malay pig creature are dirty and smelly, but they still walking around proudly with that stinking and ugly look.

Another example is most of them are poor, they can't afford a big luxury car. When they saw Chinese or Indian driving a big car, they are feeling distress and jealous.

What a loser! Hey non-malays can afford a big car without depend on NEP policy. But you pathetic malay pig can't afford it even though with NEP policy help. Loser malay pig!

must kill all malay pig said...

This malay pig race is so stupid, that they'd never amount to anything in this world.

This message board has been here for awhile, and if anyone goes back, there is no one message, that talks good about this stupid malay pig race, because everybody knows how stupid, and hateful this malay pig race is all about.

The malay pig will crumble from internal weaknesses and disappear in era of globalization - no need for others to colonize them.

Because malay pig like to be parasites and feed on the Chinese income tax!

Wait until the malay pig population increase to 90% in Malaysia, the same ratio as in Indonesia, then you will know the meaning of poor, as there will be too many malay pig to subsidize.

Then the economy collapse.

The malay pig are actually digging their own grave and they are trying to dig a deeper and bigger one now.

But all of them I have to see are being manipulated by certain top malay politicians so they will support them.

There show that the general malay pig are quite stupid and can't think outside the box.

Only 1% of the malay pig can make it and they are the exceptions. If malay pig are not stupid, what are they?

If all malay pig jump into sea and all die!

This world will become very very beautiful.

13may said...

hehhe hehhe...

isap gam ni, nanti dlm kepala akan mai satu bunyi...hehhe heheh

BabyGD said...

hahahaa... kelakar lar.. i pon gelak coz imagine ada gajah bawak bmx. hampeh betui!!

caza said...

kat sini pun ada sentimen bangsa ke?

ba alif ba ya! buayaaa

hentak je diaorg ni taiko

hanny said...

budak-budak yang hisap gam nih kesian la...maybe kecik2 tak cukup kasih sayang dari maknya kot......

hanny said...

ops lupa...kita link leh x?

eLLe said...
This comment has been removed by the author.
Na said...

mana ko dapat gambo orang isap gam nih

Anonymous said...

abg taikooooo bila nak apdet nihhh... isk isk

sugarshay said...

"cakap dia nampak ada anak gajah naik basikal BMX tapi susah nak kayuh"

lucu sangat statement ituu taiko!!!

Taiko said...

ira: penutup tak penting.. tajuk tu penting.. he he

uda: kirim salam kat member kau tu.. seribu rupiah aku boleh bagi

lizzam: time spm dulu aku taruk penutup pantun 'kalau ada sumur di ladang boelh kita menumpang mandi'

ahmad: gam kertas takde bau.. kau punya gam lagi ada bau.. bau klorok.. hehe

anonymous: bak meh nombor akaun

maksu: gelek punya gelek punya gelek

13may: best ke isap gam? nasib baik kau dah insaf

babygd: kalau tak kelakar, aku tak gelak sampai kencing. orang yang takde imagination je yang kata tak kelakar.

caza: biarkan la diorang tu... aku anggap diorang tu budak tak akil baligh lagi je..

hanny: memang tak cukup kasih sayang... link la... tak kisah..

na: lahhh.. google la.. takkan aku candid orang pulak..

anonymous: aku bizi gilo laa... sorii...

sugarshay: memang lucu punnn... ha ha ha...

Anonymous said...

bnda ni suma khayalam kita ja..
mmg betol pn power2 suma kita leh dpt dgn isap bnda ni.. ramai yg jadi giler dan tak betol sebab mereka percaya..

Tp aku tetap berpegang pada prinsip tiada yg lebih berkuasa di langit dan d bumi melainkan allah swt.. "la haulawala qu wata illa billa hil aliyyil azzim"

gam ni imaginasi mmg gila2.. suma ko leh wat.. apa saja.. nk main pmpn pn boleh siap dia menjelma dpn kita lg..

tapi awas.. samada ko brani atau pon tak jela..

giler ko nmpak real pmpn nude dtg dpn ko.. x ker bahayer tu?

Aura plak drp stomek ni kita leh dpt dri mcm2 bnda.. klu nk kuasa atau aura lg kuat pegi la stomek kat utan tgh2 malam.. ataupun rumah kosong kew.. ada bran? tapi kompem ko leh dpt kuasa tahap dewa dgn CROWN ats pala ko. Time tu bdk2 len yg stomek gak la.. kompem respect korang..

bnda stomek ni pn ada kaitan dgn mistik gak..

Entah la.. Wallahualam..

Anonymous said...

интернет-магазин электронные сигареты купить - сигареты курить бросить

Anonymous said...

aku nk tnyer cmner nk kesan owg isap gam nie..aku suspek adk aku...nk wak g urin test ke blood test...ble kesan ke...nk pastikan arr