Thursday, March 16, 2006

Tersepak Kudis Yahya

Assalamualaikum..

Aku tak dapat update Blog dari hari Isnin sampai la semalam sebab aku gi Holliday dengan Mak, Abah, dan Adik beradik aku kat Melaka. So, hari ni aku dapat la update dan sambung cerita.

Aku cukup bengang dengan Puan Teoh ni. Kalau time sekolah-sekolah dulu kan cikgu selalu bagi kerja rumah untuk dibuat kat rumah. Ada sekali tu aku buat la kerja rumah kat rumah, tapi adik aku koyakkan buku aku tu. Tapi aku dapat siapkan kerja rumah tu. Aku hantar aje la kat Puan Teoh buku yang dah terkoyak tu. Alaaa.. bukannya koyak banyak pun. Cuma kulit buku tu tertanggal dari isik buku. Bila dia cek buku aku tu koyak, dia panggil la aku jumpa dia kat meja dia kat depan kelas tu. Dia tanya aku kenapa buku tu koyak? Aku jawab la yang adik aku koyakkan. PANG!!! Pantas jugak tangan dia melempang muka aku. Aku yang tak pernah kena lempang oleh mana-mana cikgu sebelm tu pun bengkek giler dalam hati. Nak menangis pun ada jugak. Dalam hati aku banyak kali berzikir "babi kau! babi kau! babi kau! babi kau!". Sakit korang tau. Berpinau jugakla mata aku. Aku rasa kalau aku report kat Abah aku, sure cikgu tu pulak kena pelempang. Takkan la pasal buku terkoyak pun nak melempang orang? Logik ke tak logik? Lain la kalau aku koyakkan kain dalam dia! Ataupun aku selak kain dia! Tu memang wajib la kena pelempang! Sejak pada tu aku memang bengang kat Puan teoh ni. Sampai sekarang ni masih terluka lagi hati ni. Babi betul!

Aku teringat satu pantun teka-teki:

Hari ini hari Rabu,
Ramai orang makan tebu,
Apa buat dalam kelambu,
Selak kain nampak bulu.

Jawapannya ialah buah jambu air. Takde kene mengena langsung!

Aktiviti ko-kurikulum aku masa darjah 2 tu bertambah lagi la. Kali ni aku addict main 'lawan-lawan'. Sepertimana tajuk aktiviti aku di atas, jelas menceritakan bahawa aktivitinya ialah lawan orang. Senang aje. Time rehat, cari la orang untuk gaduh atau main lawan-lawan. Bukan lawan betul-betul pun, kira macam sparring la. Aku memang suka grip leher orang. Kalau sekali aku dapat grip, memang tak lepas la orang tu. kalau nak lepas, kena nangis dulu la. Ha ha ha. Masa tu aku cukup terpengaruh dengan cerita NINJA kat TV yang bertajuk "The Master". Aku siap buat sendiri bintang tajam-tajam ninja tu pakai tudung botol oren. Tapi setiap kali aku baling orang, tak kena la pulak. Bukannya mata aku kero (juling), tapi bintang yang aku buat tu tak cukup aerodinamik.

Satu hari tu, aku ajak la sorang classmate aku yang bernama Yahya untuk lawan-lawan. Dia ni konon gangster la. Belagak aje lebih. Beliau mempunyai banyak kudis dekat kaki terutamanya dekat lutut. Kenapa dia boleh banyak kudis pun aku tak tau. Masa lawan-lawan tu, aku dengan tak sengaja telah menendang salah satu kudis dia kat lutut sebelah kiri. Kudis dia yang dah nak kering dan berwarna kuning nanah tu pun terkoyak la balik. Dia menangis. Aku panik gila. Member aku yang lain bawak la Yahya ni kat bilik guru untuk ditaruk ubat kuning. Aku gabra la jugak. Alih-alih, 5 minit lepas tu, member aku cakap ada ustat nak jumpa aku kat bilik guru. Aku masa tu dah gundah gulana tak tahu nak buat apa dah. Ni mesti pasal kudis Yahya la ni. Memang betul pun! Tak pasal-pasal aku kena tarik telinga oleh ustat tu. Tapi sebelum telinga aku kena tarik, aku dah nangis awal-awal dah. Ye la.. kalau nangis awal-awal, mungkin dendanya tak berat sangat. Ok tak taktik kotor aku? Nanti korang ajar la kat anak-anak korang.

*ek elleehhhh.. sebanarnya aku nangis sebab takut. Heh heh*

Itulah dia kes juvana yang aku pernah lakukan masa aku darjah 2 dulu. Kalau nak masuk sekolah Henry Gurney pun, kena gelak dek orang aje. Nanti orang tanya "apasal kau boleh masuk sekolah jahat?". Aku jawab " Tersepak kudis orang". Tak brutal langsung. Lain la kalau koyakkan kain dalam orang ke, selak kain orang ke, Brutal la sikit. (He heh.. takde contoh lain ke aku nak bagi??)

Chow!

5 comments:

Tenno Miyake said...

Xde sampukan hari ni ?

Dulu masa sekolah derjah dua, member sparring aku ialah seorang budak nama dia Mohd. Nor Izham. Macam aku pulak nama dia.

Hehe.. aku tengah bukak blog kau dengan mat te nih. Dia dtg lepak rumah aku kat JB.

Sebab apa suka sparring dengan dia?

Nak tau?

Sebab dia mesti kalah punya.. Hahahahah!!!

l4dibird said...

dulu mase kecik pon ku suke buat bintang ninja..guna tudung botol gak. Tapi yang jadi mangsa pokok pisang ngan ayam itik je..Err..kalau selak kain org kena pelempang ke..? blurr..

azq said...

jambu air???? hahahahhahaha.... * gelak tergolek*

Taiko said...

Izham: memang kejam..

l4bird: kalau tak caya, cuba kau selak kain pak imam masa dia tengah semayang.

azq: silap! jaapan sebenarnya ialah jagung

Anonymous said...

Enjoyed a lot!
bass fishing clubs in northeast georgia saks vicki soble sweater 2003 naperville central girls basketball