Friday, December 02, 2005

Mula-mula

Assalamualaikum kepada yang tengah baca. Kalau korang nak tau, blog ni aku register lama dah. Tapi malas je nak menulis. Entah apa pasal ntah aku tergerak pulak nak menulis. Aku ingat dulu aku ada buat personal homepage kat geocities. Tapi sebab dah lama tak maintain, homepage aku tu hilang. Punya la lawa homepage aku tu. Siol je geocities tu.

Aku ingat aku nak tulis pasal experience aku masa kekecik dulu sampai la besar sekarang ni. Nanti anak, cucu, cicit, piut, dan oneng oneng aku boleh la kenal siapa aku. Nanti kalau keturunan aku dah sampai 6 generasi diorang boleh la buat gathering raya keluarga Hazril Bin Ibrahim. Masa tu mesti aku dah mati dah. Yup... Taiko must die.

ooo.. pada sesiapa yang tak kenal aku, mula2 ni aku nak story sikit kat korang, camana orang boleh panggil aku taiko. Macam gangster je nama tu. Tapi itulah hakikatnya. Semua perompak, lanun, oger dan crook semuanya dalam tangan aku. Termasuk la Salleh Kamil, Sarip Dol, S. Kadarisman dan A. Rahim.

Hehehe.. Takde laa.. sebenarnya macam ni. ..

Masa lepas habis SPM dulu, aku dapat tawaran biasiswa Telekom. Kena masuk belajar ambik Diploma in Telecommunications Engineering kat satu institut yang diberi nama Institut Telekomunikasi dan Teknolgi Maklumat (iTTM) kat Taiping, Perak. Sekarang ni iTTM tu dah convert jadi Multimedia University (MMU). Kira aku ni budak pandai jugak la. Sebab tu dapat biasiswa. Tapi bila masuk iTTM ni terasa bodoh pulak sebab semua lagi pandai dari aku. Diorang cakap english berabuk2. Aku kalau setakat "yes, no, orait, thank you, same-same" tu boleh la.. Batch aku ni second batch. Jadi ada la senior student.

Nak dijadikan cerita masa program orientasi, team senior ni saje je nak mendera kitorang. Pukul 1 pagi semua kena gather kat padang. Kena lecture apa benda ntah. Sebijik haram pun tak masuk dalam telinga aku. Ada yang menjerit, menengking la.. ingat ni nak masuk askar ke apa? Siap ada sorang akak tu cakap dia kena minum air tapak kaki gajah la. Aku pun tak paham. Takde air lain ke nak minum?? Minum la air tapak sulaiman ke.. Air Asia ke.. heheh..

Last2 ada satu mamat tu, kitorang panggil dia 'Bangka' sebab umur dia dah 24+ masa tu, tak puas hati dengan aku sebab dia suruh pumping aku tak mau. Dia sound aku "apa kau ingat kau nak jadi taiko ke??!!" aku buat dek je.. Ek ellleehhhh.. sebenarnya diorang tu saja je nak buat gempak. Lepas orientasi tu semua ok dgn aku, termasuk la Bangka.

hahhh.. lepas tu kawan aku yang bernama "Nyache" menghebohkan kat kengkawan, siap CC dan BCC kat lecturer sekali bahawa nama aku Taiko. Sampai lecturer pun kalau masa main bola ke, basketball ke panggil aku taiko. Padahal aku ni ialah insan yang baik serta luhur hati budinya...

Heheh.. itu je la.. next week aku ingat nak start cerita dari aku lahir sampai la dah ada 3 anak.. kih kih kih... itu pun kalau aku rajin.

babaaiii....

1 comment:

Anonymous said...

hai senior...hehe